حمایت از میرحسین موسوی به جای کاندیداتوری
ساعت ٢:٢٢ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٦ اردیبهشت ۱۳۸۸  

 

 

می دانستم این طور می شود. دیگر بعد از این همه سال جواب دادن به خبرنگاران عزیز، دستم آمده که دنبال چه سوژه هایی می گردند. بنابراین آمادگی داشتم. مراسم رونمایی کتاب خوشه های شهریور به خوبی و خوشی آغاز شد و در قسمت طرح سوالات خبرنگاران از همان اول با این سوال مواجه شدم که بالاخره کاندید انتخابات ریاست جمهوری می شوید یا نه؟

من هم برایشان گفتم: 

ایران اسلامی بار دیگر در آستانه «انتخابات» و مردم ایران زمین در معرض «انتخاب» دیگری قرار گرفته اند. «انتخاب» ویژگی متفاوت انسان از سایر پدیده های هستی و زاییده آزادی و کرامت اوست. ملت ما در پی دهها سال مبارزه با پیروزی انقلاب اسلامی توانست به آزادی انتخاب دست یابد و از آن در مسیر مردمسالاری دینی و پیشرفت و تعالی کشور بهره گیرد. هر بار اما گویی در فراز و نشیب های سرنوشت این ملت، «انتخاب» حساس تر و خطیرتر از گذشته و رسالت همگان گویی سنگین تر از قبل می شود.

در این عرصه هر یک از آحاد مردم نقشی را برعهده می گیرند؛ بعضی از سر مسئولیت و آگاهی و بعضی از سر بی تفاوتی و بی اعتمادی. جامعه زنان البته همواره با بهره گیری از روح مادرانه خویش برای پیشرفت کشور تلاش کرده و با فداکاری و از خودگذشتگی در صحنه بوده است. با این حال هرگز از یاد نبرده که بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) او را به دخالت در مقدرات اساسی کشور تکلیف کرد. از همین رو نسبت به نگرش های افراطی در ایران و جهان که زن را ممیزی کرده و ریشه در تحجر دارد حساس بوده و می داند که این نوع نگرش دنباله همان افکاریست که روزی مانع ورود مریم بنت عمران به معبد سلیمان بود و امروز با سقف های شیشه ای راه صعود زنان را سد می کند.   

با در نظر گرفتن نکات فوق و از آنجا که اینجانب در این دوره بارها از سوی اقشار مختلف برای حضور به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مورد دعوت قرار گرفته ام، لازم می دانم موارد زیر را به اطلاع برسانم:

تردیدی ندارم که با توجه به سوابق خویش و حسن ظن عمومی، پس از ورود به عرصه انتخابات تایید صلاحیت شده و با بهره مندی از نظرات و یاری همه دلسوزان می توانم از عهده مدیریت قوه مجریه برآیم. به علاوه معتقدم حضور زنان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در عرصه مبارزات انتخاباتی می تواند برگ افتخار دیگری درمیان دستاوردهای سیاسی و اجتماعی کشور باشد. با این حال، نظر به ضروریات و مقتضیات شرایط کنونی، هیچ مصلحتی را بالاتر از مصالح ملی و نجات کشور و انقلاب نمی دانم و معتقدم همگان باید برای ایجاد تغییر سازنده که نقشه راه آن را خاتمی عزیز به ما نشان داد تلاش کنیم تا در پیشگاه خداوند و نسل های آینده روسفید باشیم.

از این رو با توجه به ارزیابی های صورت گرفته، از همه علاقمندان به ایران عزیز برای حضور در عرصه حساس انتخابات و برپایی نمایشی از قدرت مردمسالاری دعوت کرده و اعلام می کنم ضمن احترام به مواضع شجاعانه حجت الاسلام آقای کروبی، مناسب ترین گزینه را برای اداره قوه مجریه در دوره آتی آقای مهندس میرحسین موسوی نخست وزیرمحبوب امام (ره) می دانم.

همچنین ضمن تشکر از همه افراد و گروههایی که طی ماههای اخیر خواهان حضورم در این عرصه بوده اند، نسبت به تشتت آرا هشدار داده و بر ضرورت یکپارچگی و وحدت اصلاح طلبان و نیروهای خواهان تحول از هر جریان فکری و سیاسی تاکید می کنم. به این دلایل در این دوره کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد.

                                                                     

 

 


کلمات کليدي: زنان ،کلمات کليدي: انتخابات ،کلمات کليدي: اصلاح طلبان ،کلمات کليدي: کتاب خوشه های شهریور